lördag 19 oktober 2013

Dramatik för tretton år sedan

För tretton år sedan låg jag inlagd på sjukhus. Jag hade begynnande havandeskapsfötgiftning och skulle bli igångsatt i min förlossning. 

Jag frågade lite försynt om det var dags att ringa efter Krille som befann sig 10 mil bort på jobbet, men nej, det var inte aktuellt. 

En timme senare rullades jag in på förlossningen med tilltagande värkar och fick telefonen i handen. 

De skulle dröja ovanligt länge innan mannen kom, så mycket av arbetet utförde jag ensam. Förklaringen till mannens sena ankomst var att han hade krockat med ett rådjur och blev tvungen att byta bil med mina föräldrar för att kunna ta sig till bb. 

Händelseförloppet blev sen inte riktigt som det var tänkt och till sist blev riskerna för mitt liv så hög att det blev kejsarsnitt.

En vacker liten flicka förlöstes under dramatik och fick namnet Mathilda. 


Imorgon är det hennes trettonårsdag! Idag har vi firat henne och mig (lite grann) med familj och släkt.

Chipslåda, god sallad, bröd och godaste kladdkakan med kokostosca på har gjort oss alla mätta och glada! 

Fina presenter, fast en håller vi på tills imorgon och dottern verkar nöjd. 

Sen Mathilda föddes har jag firats i mindre skala. Har ju hellre fokuserat på hennes firande än mitt eget, dagen efter.
Får väl se vår nya lampa över bordet som min födelsedagspresent från man och barn. Är supernöjd!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!