onsdag 18 februari 2015

Dagens positiva!

Min kloka pappa efterlyste lite positiv anda på FB härom dagen. 

Det är lätt att fastna i det negativa och inte helt enkelt att vända på trenden. 

Tittade tillbaka på mina år på FB och upptäckte att det fanns en annan anda i mina gamla inlägg. Inlägg som andades positivitet, så som jag egentligen alltid vill vara! När negativa saker händer runt omkring en, hamnar ofta fokus på det, men faktum är att det varje dag har sina ljusa stunder. 

Så jag funderar på att arbeta på att vända trenden! "Dagens positiva" får det nog heta. 

Det är en ny dag sen en och en halv timme tillbaka och det har inte hänt mycket hittills denna dagen, men det är många timmar kvar på denna dagen och allt är möjligt! 

Gårdagen som nyss passerade då... 

Jodå, det finns många ljusglimtar, men det jag uppskattade mest som får bli
"Gårdagens positiva" är den mysiga stunden på morgonen när Mollie kryper nära och vill titta på ett nytt avsnitt av "Den vita stenen" där hon sen reflekterar över Fias mamma och sen vänder sig mot mig och säger att jag är den bästa mamman som finns! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!