torsdag 5 februari 2015

(Tiden inom parentesen)

Jag hade satt som mål att va generös med mina inlägg i år. Ett litet inlägg varje dag, om det så bara vore en bild eller liknande. 

Det började bra. 

Sen kom det något emellan som fick allt att stanna av. Jobbiga saker som jag inte kommer att gå in på här. Ibland händer det saker som man inte själv styr över, som inte ens handlar om en själv, där man blir inblandad och måste finnas där för någon annan. Så var det.... 

Mitt i allt snurrade jorden sina varv ändå. 
Och mitt i allt rullade livet på iaf. 

Så under tiden i parentesen hände faktiskt en hel del annat. 

Det nya svarta taket är på plats! Ett lyft för hela huset. Plåtslagare Lind har gjort att fantastiskt jobb! 


Så klart hade jag ingen efterbild och det är för mörkt för att ta ett nu, så jag återkommer. 

I rätt tid fick jag ett erbjudande av min vän Mirjam. En spavistelse på Ronneby brunn! Och som vi spaade!! Efter långa trevliga samtal i utejacuzzin undrade vi varför det var tom överallt! När vi tassade in barfotade på is, snö och svinkalla stenar visade det sig att det var efter stängning! Tur att de inte hunnit låsa dörren till utespat!




Efter en fantastisk hamburgertallrik i loungen somnade vi på sekunder.... 
Min sömnkurva har aldrig varit så låg sen jag började mäta. En fantastisk helg som jag uppskattade enormt mycket! 

Kan verkligen rekommendera detta! Kolla in sidan www.hotelspecials.com så hittar ni väldigt prisvärda spaövernattningar på brunnen och annat smått och gott. 

Så var det en sak till...... 

Ibland överraska man sig själv. Ett överhängande orosmoln fick oss att ta ett beslut om att vi måste, men valet var ändå oväntat. Det är inte ofta jag hör min man sitta och säga "det trodde jag aldrig att vi skulle göra".... "men det är ett bra val vi gjort" Vet inte om dessa ord kom utifrån ett chocktillstånd.... 

Vänta får vi dock göra tills imorgon, och ni har inget val ni heller, för jag avslöjar inget idag..... 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!