söndag 8 februari 2015

Kemiläraren Jesus

När jag gick i högstadiet hade jag verkliga original till lärare. 

Evert Storm, bara namnet säger en hel del. Bildläraren kallade vi Lille skutt. Hon kan inte varit mer än 1.50 lång. Idag skryter vi med att hon är mamma till Karin Mannerstål från äntligen hemma. 

LissiAnn, älskade London över allt annat och fick mig att vilja åka dit med sina målande beskrivningar, sen hade hon en förkärlig till dryck och var inte alltid nykter.

Brenander. Lilla Fridolf och han måste varit syskon. Han hade Banlonpolotröjor varje dag och drog vitsar om hemoröjder vare lektion. 

Sen var det Jesus.... eller Johannes Koch sim var en look a like till Jesus i jesusfilmen som gick på TV varje påsk när vi var små. Han spelade gitarr på lektionerna, gärna "jag hade en gång en båt" Jag slog till honom en gång, men det är en annan historia...

Johannes undervisade i biologi och kemi. 
Biologin hade jag inga problem med den är ju väldigt konkret. Kemin däremot... 
Det gick bara inte!! Jag hade svårt att få ihop det hela med formler och annat.

Nu sitter man här 25 år senare och pluggar med dottern och allt verkar så självklart! 


Hur gick det till?? 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!