onsdag 6 januari 2016

Om man skulle sadla om?

Igår eftermiddag ringde telefonen och vi blev bjudna på taco-kväll hos Gustafssons. Alltid lika trevligt. Det blev beslut om utbyte av tjänster idag, så kl 10.00 blev det först en lång gemensam frukost, innan Dianah satte igång med att färga mitt hår. Fanns inte min färg 523, så jag tog en nyans ljusare, 522, och så blev jag ett riktigt ljushuvud! 

Sen var det min tur att ställa mig till förfogande med mina kunskaper, bygga kök med ikea kitchenplanner. Byggde tre olika varianter till mig själv för ett tag sedan och fick idag äran att ta fram ett förslag till Thom och Dianah. Superkul! Tiden bara susade iväg. 

Ett riktigt drömkök blir det om de får användning för den ritningen. Hade jag haft de ytorna att bygga kök på hade jag en dröm blivit sann. 

Man kanske skulle sadla om och satsa på arkitektyrket istället... 

Mitt lilla kök blir inte större hur vi än vrider och vänder på det, men god planering kommer vi iaf få mycket mer förvaring. 

Det återstår bara att bestämma sig för vilken av ritningarna som blir bäst och det ska vi ta experthjälp till genom att boka  tid hos en inredare på Ikeas köksavdelning 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!