måndag 14 mars 2016

Då fick jag ge mig

Sen jag knackade ner murstocken har vi haft ett problem att lösa. Teglet följde inte en rak linje utan svängde av ner till. Detta gjorde att murbruket lossade bakom tapeten som inte fick något fäste. Lösningen var att ta ner den delen av väggen och sätta ny gipsskiva. 

Idag tog Krille ner den gamla delen av väggen och jag gillade vad jag såg. En gammal gammal planka som jag tyckte var jättefin som den var. Alternativt skulle jag vilja målat den vit för enhets skull med de övriga trädetaljerna som vi målat. 


Tyvärr delade inte mannen min entusiasm, så jag tänkte att jag ringer en inredningskunning, min syster Heidi. 

Till en början vägde det över till min fördel, men sen fick Krilles önskan medvind och jag fick kapitulera. 
Snabb var han också! Gipset är så gott om på plats redan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!