söndag 13 februari 2011

Anonym i småstaden?

Jag bor i en liten stad. Jag har inte bott här hela mitt liv och har många gånger tänkt att eftersom jag inte haft min skolgång i denna lilla stad är jag ganska anonym. Visst är jag känd, ibland välkänd i mindre kretsar, men känd i stan är jag väl inte....eller?

Jag känner någon, som känner en annan, de samtalar.... Mina systrar har andra vänner än jag och alla dessa vänner vet att mina systrar har en storasyster som heter Elaine osv. Det blir lite som ringar på vatten. Således kan jag inte säga att jag är helt anonym i småstaden. Många vet vem jag är.

Det är intressant att trots att jag inte känner alla människor där jag bor så vet väldigt många människor vem jag är och vad jag gör och har gjort.

Nu ska jag vända på innehållet. Jag vet också vem många är, både på nära håll och bortom mina egna kretsar och jag får på omvägar veta saker om dom. Ibland är det saker som de inte vill att jag ska veta om och de ger därför sken av att allt är bra, fast det egentligen är tvärtom.

Jag önskar att jag hade modet att konfrontera dessa människor och fråga vad de håller på med, men oftast blir det ett "Hur mår du?" med ett svar som innehåller en massa dåliga ursäkter och som undviker sanningen.

Jag blir så förtvivlat ledsen över människor som jag bryr mig om visar upp en fasad.

1 kommentar:

Tackar så hjärtligt!