lördag 26 februari 2011

Fotbollsmamma?

Idag har Melwin spelat fotbollscup i Kristianstad. Den nya arenan var verkligen superfin! Av tre matcher blev det två vinster och en förlust.

Under de timmar jag tillbringade på cupen skulle jag komma till en insikt.

Jag är ingen fotbollsmamma.

Visst engagerar jag mig i min son och hejar, jag hejar kanske lite mer än andra mammor till och med, men...

Till skillnad mot fotbollsmammorna så hade jag inte packat ner en matsäck värdig en kung. Några bananer han jag trycka ner i väskan innan vi gick hemifrån. Till skillnad mot fotbollsmammorna som bär sina söners utrustning, fick mannen och sonen dela på bördan. Till skillnad mot fotbollsmammorna som satt klistrade i sina stolar cupen igenom, gick jag en kort runda på stan med Mollie. Sist men inte minst behåller jag mina vanliga kläder på mig och även om fotbollsmammorna såg ut att helt vanliga kläder dom också, så skulle det inte förvåna mig om träningsoverallen fanns under till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!