måndag 28 februari 2011

Ett avslöjande

Vilken rörig dag. Utan att gå in på detalj så satt jag på en stol, bytte stol för att den första egentligen var upptagen. Nu visar det sig att den som satt på den första stolen inte ska sitta där. Jag vill tillbaka till den första stolen, men då finns ingen som kan ta över den stolen jag sitter på i nuläget! Knepigt. När jag vet mer ska jag klargöra texten.

Jag har fått förfrågningar om vad bilden jag lade in för några dagar sedan föreställer. Så det är väl sanningens minut.

Vi eldar i vår fina kamin nästan varje dag när det är kallt ute. Det sparar oss många kronor nu när elen är så ofantligt dyr. Kaminen är av äldre modell och är därför inte begåvad med en fläkt, det har vi löst genom att sätta en i taket. Eftersom den snurrar konstant när vi eldar så har jag varken tänkt eller tittat så noga i den riktningen.

När jag skulle dammsuga för någon dag sedan kunde jag inte förstå varför det hela tiden låg nya gråa tussar på golvet. När jag av en händelse råkade sen en tuss falla från ovan som en snöflinga, drogs min blick uppåt. Där möttes jag av den syn ni ser på bilden. Ett tjockt tovigt dammlager på varje fläktvinge.

4 kommentarer:

  1. Frustreande det där, jag förstår dig!
    Hoppas att det löser sig för dig till det bästa! Kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Usch! Jag vet precis. Hoppas att första stolen blir din igen fort!! Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Tänkte på en takfläkt, men det var dammet jag hakade upp mig på ;)

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!