tisdag 3 april 2012

På tu man hand

Barnen är hos mormor och morfar på påsklovsövernattning. Partid är något vi blivit sämre på sen Mollie föddes. Vi brukade åka till Malmö med jämna mellanrum med hotellövernattning, sovmorgon och frukostbuffe. Jättemysigt! Det känns mer komplicerat att lämna iväg tre än två, fast jag vet att mina föräldrar inte ser det så när de ställer upp och passar barnen.

Så ikväll är vi barnfria en liten stund innan mannen ska ge sig iväg till jobbet.

En pizza på tu man hand är alltid trevligt.

Felet är att jag vanligtvis inte äter en hel pizza, men en dag som denna får man ju passa på. En Larsson special med kebabsås på, min absoluta favorit!

Så börjar jag utifrån och in, för att spara det godaste till sist och snart förstår jag vad värden när Jesus gör vinundret menar när han säger att man ska ta det bästa först. Ju närmre jag kommer mitten, ju mer protesterar magen "-jag är mätt!!!" Men envis som jag är så lyckas jag få i mig de bästa och godaste bitarna!

Nu ligger jag här hemma på soffan, orkeslös, proppmätt och ångrar bittert att jag tryckte i mig hela pizzan! Nästa gång ska jag börja inifrån och ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!