måndag 9 april 2012

Same, same but different!

Får många av er innebär påsken ledighet, vila, gemenskap med vänner, god mat och annat smått och gott. Min påsk innehåller det samma fast på annat vis. Den årliga påskkonferens är skillnaden.

Jag har haft några lediga dagar från jobbet, men ändå har jag jobbat hårt i kyrkan, tillsammans med många andra. Jag blir rörd till tårar när jag ser hur min församling enas i arbetet med att betjäna människor som kommer från när och fjärran. Vi förbereder gudstjänster, vi genomför dessa, vi förbereder måltider så att människor ska kunna mättas, vi diskar, vi städar, alltsammans med ett stort leende på läpparna.
Detta blir även en del av gemenskapen med min "jättefamilj" samtidigt som vi möter återkommande bekanta och knyter nya kontakter.

God mat blir man bortskämd med. Alltid dagens till middag och på kvällarna njuter vi av pastorsfruns egna köttärspiroger, texmexpajer och de enormt stora räkmackorna. Mums!

Annat smått och gott får Innehållet på mötena stå för. Det har varit glädjetårar, skratt, dans, svett, ord från himlen i en salig blandning!

En kanonhelg med andra ord.

Det enda är avsaknaden av vila, men det har jag ju annandagen på mig att göra!

1 kommentar:

  1. Vilka bra tankar och fina insatser ni gör.
    Ha en bra vecka.

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!