torsdag 16 maj 2013

Jag gråter bara jag skriver om det!

Jag är en känslomänniska. Jag skrattar och gråter, ibland samtidigt. Jag blir arg, sur och upprörd ibland.  Självklart inte utan anledning. Oftast kan jag kontrollera känslorna, men ibland tar känslorna överhand. Det kan vara av andras glädje, en rolig film, en sorglig dokumentär. Möten eller avsked. Hursomhelst är inte känslorna och tårarna långt borta. 

Idag på väg till jobbet satte jag på radion för att lyssna på P4 nyheterna klocka 8.00. Ett av inslaget fick känslor av ilska, upprördhet och sorg att rinna över totalt och tårarna att trilla ner för kinderna! 

VAD ÄR DET FÖR VÄRLD VI LEVER I?

Hur utbrett detta egentligen är vet ingen, men tre svenska män, en dömd och två misstänkta fall, där de betalat mellan 130 kr- 330 kr för att i realtid, via datorn, få titta på när någon i sydostasien, någon med säkerhet närstående person våldför sig på ett barn framför en webbkamera! 

Jag gråter bara jag skriver om det! 

Jag finner inga ord.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!