fredag 31 maj 2013

Vatten vatten bara kolsyrat vatten!!

Jag behöver hjälp! Tycker själv att jag har koll på engelskan, men nu har jag gått bet!

Vi dricker vatten på flaska till leda! Vanligt vatten då. Till lunch och middag beställer jag gärna, bubbelvatten, mineralvatten eller vad vi kallar det på svenska. Här fattar de inget!

Bubbelwater...
Levererat: Vatten på flaska. 
Tänkte att det var likt bottlewater.

Mineralwater...
Levererat: Vatten på flaska
Hm, upptäckte att det står mineral water på flaskan.

Ikväll hade jag tänkt till!

Sodawater!!!
Levererat: Något kolsyrat, beskt vatten som gav rysningar långt in i märgen!

Det närmar sig förvisso, men mina ordkunskaper gällande ämnet är begränsat till de redan använda! 

Någon som har något förslag! 


1 kommentar:

Tackar så hjärtligt!