fredag 31 maj 2013

Sällskapsresan vs kulturresan

Jag har varit ganska anti mot "sällskapsresekonceptet" där man åker på charterresa, solar, badar, äter, sover. Kulturen har varit ett måste för mig! Sevärdheter, genuina människor och kulinarisk inhemsk mat. 

De senaste två åren, då Krille läst, har varit ganska tuffa och stundtals har prövningarna funnit där. Under de två åren har vi rest till Cypern, resor som har varit ren relax à la sällskapsresan. Precis vad vi behövt då och nu!

Jag tror det är just det man bör utgå ifrån när man bokar semester. Vad behöver vi, vad vill vi ha ut av vår resa! 

Jag har omvärderat mina åsikter! Jag gillar båda! 

Just nu känner jag mig fullständigt nöjd med att stiga upp, äta frukost, sola, bada dricka Icecoffee, äta lunch, sola, bada, dricka Icecoffee, läsa, duscha, vila på hotellrummet, göra i ordning mig, äta middag, titta på underhållningen, gå en promenad, spela spel med familjen, gå och lägga mig, läsa en stund, släcka lampan och sova. 


Hur nästa resa ser ut vet jag inte! Vi älskar ju Cypern, Fig tree bay och hotellet Nausicaa Beach och skulle gärna återvända hit igen, men det får bli ett senare beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!