onsdag 12 mars 2014

Aberaeron

Det börjar närma sig!

Imorgon är det två veckor tills det är dags för avresa! Målet är ovanligt! Resesällskapet likaså. 

Aberaeron! 

En liten by på Wales västkust, med Atlanten som granne!  Mycket mer än så vet jag inte, så jag ska läsa på har jag tänkt. 


Resan är officiellt en studieresa, tillsammans med med 9 av mina härliga kollegor, till en annan skola genom ett commeniusprojekt. Inofficiellt blir det mer än så!

Vi har valt att betala ur egen kassa och resa torsdag eftermiddag, en dag tidigare än var som är den vanliga ordningen. På torsdagskvällen ska vi va framme i Cardiff, där vi tillbringar två dagar innan den långa åkturen mot kusten börjar på lördagen! 

Det är både spännande och roligt och lite nervöst ska jag erkänna! Jag är inte den som drar iväg på egen hand, utan är väldigt angelägen om att dela upplevelser med Krille och barnen. Det är bara några korta år man har barnen, sen ligger världen framför min och Krilles fötter! 

Vid ett tillfälle tidigare har jag varit iväg, två hela dagar! En tur och retur till huvudstaden med min syster Titte, för typ sex år sedan! Så ni förstår att vara borta en hel vecka känns ju väldigt annorlunda. 

Ett gott sällskap är jag i iallafall! Förmodligen kommer tiden gå väldigt fort! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!