lördag 5 mars 2011

Chipslåda

Detta är en av mina absoluta favoriter. Det är lätt att tillaga och det är GOTT! Hoppas det ska smaka!

CHIPSLÅDA

1 grillad kyckling eller fileér
1 fläskfilé (Kan uteslutas)
1 påse chips valfri smak. (Jag föredrar grillchips)
3 dl vispgrädde (Jag använder 5 dl)
1 burk champbells champinjonsoppa
riven ost

Bryn köttet, salta och peppra.
Lägg i ugnsform
Häll påsen med chips över.
Blanda grädde och champinjonsoppan, häll över chipsen
Strö över riven ost.

Ugn 220 grader ca 20 minuter.

Servera som det är med en god sallad, alternativt om man vill ha något mer matigt kan man servera ris till.

Det är ju såklart fritt att improvisera. Jag använder bara kycklingkött när jag gör chipslåda. tycker det är godast så. Senast tillsatte jag färska skivade champinjoner som blev ett trevligt inslag i rätten.

Lycka till!!

4 kommentarer:

  1. men OJ, vilken rätt, har aldrig hört talas om den förr :) Blir chipsen mjuka eller? Låter iaf spännande!

    SvaraRadera
  2. Tack Elaine, ska testa detta någon dag!

    SvaraRadera
  3. Malla: Chipsen mjuknar när såsen kokar upp i ugnen. Packa inte chipsen när du lägger de i formen utan lägg bara i dem i och häll såsen över så rinner den emellan chipslagret.

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!