lördag 19 mars 2011

Världen är allt bra liten!

Natten har varit mycket intensiv. Jag kom inte i säng förrän halv ett, har inget minne alls av vad jag gjorde uppe så sent. Väl i säng blev det trots tröttheten inget besök av John Blund, han hade väl mycket att göra. Efter allt snurrande hade jag sjå att ta mig ur det virade täcket. Vid halv två gav jag upp, gick ner och värmde en kopp te sen bar det iväg på nattligt äventyr. Jag måste säga att jag är imponerad över hur mycket jag hann med fram till klockan 6 i morse. '

Första anhalt blev Malmö. Varenda hotell har jag besökt och dessutom säkerligen hälften av allt kulturutbud. Så klart kan man ju inte åka till Malmö utan att besöka IKEA, ILVA och XXLLutz. Det blev en hel massa att skriva upp på önskelistan. Min resa fortsatte till Helsingborg och även där besökte jag de centrala hotellen. Sen roade jag mig med ett besök på Wallmans salonger. Trerätters och en hel massa schlager stod på menyn.

Under mitt besök i Öresunds pärla blev jag väldigt sugen på sol, bad och värme. Det blev en flygtur till Thailand. Mestadels gick tiden åt till att hitta ett boende. Det ena stället vackrare än det andra. Några besök på de vackraste stränderna hann jag så klart med.

Eftersom jag var så långt borta tänkte jag mig att med jämna mellanrum uppdatera min status på FB, så att inte mannen och barnen skulle bli oroliga över att jag inte låg kvar i min säng, men saknaden efter mina älskade blev så stor så jag åkte hem igen och då hade John Blund äntligen en lucka i sitt hektiska schema. Ihopkrupen i soffan med en filt över mig stängdes mina blå ett par timmar innan familjen tyckte att det var dags att stiga upp.

Tänk vad man hinner med under en vakennatt! Världen är allt bra liten!

2 kommentarer:

  1. Det låter inte hälsosamt att åka runt så där mycket på en natt. Hoppas du får lugn att varva ner bättre i fortsättningen.

    SvaraRadera
  2. hej.. vilken trevlig blogg, här hälsar jag gärna på lite då o då...
    Har själv haft en period med lika resor som du uaft under natten och kan väl säga som så att jag är GLad att jag börjat sova igen :)

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!