onsdag 9 mars 2011

Nästa projekt.

Närmast kommande projekt som vi ska göra är golvet i vardagsrummet. Just nu ligger det ett gammalt, gulnat fiskbensmönstrat ekgolv. Det bär mig egenligen emot att ta bort det men det är inte i så gott skick. Under, precis som det var i övriga huset, väntar ett gammalt furugolv på att få se dagens ljus.

Frågan har en längre tid varit hur vi ska behandla golvet. Från början var vi helt insnöade på att golven på nedervåningen skulle målas vita, men nu är vi nog mer inne på ett mörkare golv. Jag tror det kan bli en väldigt fin kontrast, framför allt till köket som ska bli vitt när vi renoverar. Jag hittade detta när jag letade inspiration, något både jag och mannen gillade. En spännande tid väntar!

Herdins oljebets (963 Mörk Ek).

2 kommentarer:

  1. Fint. Jag tycker mörka. Jag har tidigare haft vita. Inte särskilt praktiskt. All smuts syns. :)

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ser riktigt snygg ut! Jag skulle också valt det mörka!
    Kram

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!