måndag 28 mars 2011

Time out!

Här med förklarar jag den oanmälda time outen för avslutad. Det var ett tag sedan jag rörde mig i bloggvärlden. Tiden, orken och lusten har inte infunnit sig helt enkelt. Det har varit fullt upp i min egen värld med både det ena och det andra!

För ett tag sedan skrev jag ett inlägg om en hel massa stolar som jag suttit och satt på. Jag har sedan fått en del förfrågningar om vad det egenligen handlade om så jag ska kortfattat förklara.

Vid skolstarten vikarierade jag för M som brutit foten. Detta vikariat förlängdes fram till v. 7 då jag började vikariera för L. Samma dag som jag började på detta vikariat råkade M tragiskt ut för en stroke. Detta försatte mig i ett dilemma. Skulle jag jobba för M eller L? Helst ville jag tillbaka till M:s vik eftersom jag trivdes väldigt bra där och var inarbetad med eleverna, vilket också var ett önskemål från både lärare och elever på skolan. Det arbetades febrilt för att hitta en lösning. Det skulle dröja tre veckor innan en ersättare till L:s tjänst kunde hittas. En veckas introduktion på det och så idag kunde jag äntligen återgå till M:s tjänst! ME LIKE!!

Till sist! VÅREN har kommit till Blekinge! Soliga dagar där temperaturen sakta stiger. Vårblommorna frodas och träden börjar knoppas. Idag har trädgårdsmöblerna plockats fram från vinteridet och altanen har sopats av. Underbara vår, ett steg närmre den efterlängtade sommaren!

3 kommentarer:

  1. Skönt att det lösta sig. :)

    Visst är det härligt med kommande vår? Idag snöar det här, men det ingår väl i det lynniga April som det snart är. :)

    SvaraRadera
  2. Våren är så välkommen även hos mig!

    Skönt att du fick komma dit du kände att du trivdes som bäst.
    kram

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!