söndag 1 maj 2011

Drömmar och visioner.

I bilen på väg till Melwins utvecklingssamtal:

Melwin: -Jag vet inte vad jag ska bli när jag blir stor.
Jag: -Du kan bli precis vad du vill, men du får jobba hårt för det!
Melwin: -Då ska jag bli president!
Jag: -Vi har statsminister i Sverige, inte president.
Melwin: -Då kan ju jag bli den förste presidenten!

Jag uppmuntrar mina barn att ha drömmar och visioner! Att de kan bli precis vad de vill, men att de måste jobba hårt för att komma dit de drömmer om. Vill Melwin bli president så kan han säkert bli det!

Nu måste jag dessvärre tala om för min son att han inte ska satsa på ett visst yrke, nämligen frisör. Efter att han i ett eget försök att snygga till luggen, hoppas jag innerligt att jag ska kunna klippa till honom något så när, att han kan visa sig bland folk imorgon!
Wish me luck!!

2 kommentarer:

  1. Härliga Melwin, klart han ska bli president...:)
    En president, som provar på lite andra yrken innan han kommer till presidentposten....:)
    Lycka till med luggen...hihi
    KRAMAR till er, Cia:)

    SvaraRadera
  2. haha de är roliga dessa barn! :)

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!