fredag 20 maj 2011

Väntar med spänning!

Nu är det äntligen färdigt, projektet som jag inledde för över en månad sedan. Det har varit mycket slit och jag ska ärligt säga att mannen har fått dra det tunga lasset!

Det började med en bild på internet som etsade sig fast i minnet. Tur det, för jag har inte kunnat hitta bilden igen när jag försökt förklara för andra hur jag menar.

Steg ett var att gräva en ränna intill väggen vid garaget. Steg två, fylla med stenkross. Steg tre hämta stenar, i mängder!! Tack Jan för gratismaterialet!


Steg fyra, köpa 20 meter ljusslang och ringla i rännan.


Det slutliga steget var att fylla på med 350 st stenar över ljusslangen.

Så långt är det färdigt!!!


Nu väntar jag med spänning på att mörkret ska falla och timern ska sättas på, så jag får se om det blev som jag tänkt mig!

3 kommentarer:

  1. det var mycket stenar i första bilden :P
    Vad fint det kommer bli när det blir mörkt, när ljus-slingorna lyser ;)

    SvaraRadera
  2. Oj, oj...hoppas inte slingan går sönder.

    SvaraRadera
  3. Det ska nog gå bra Kajsa. Varje sten är varsamt ditlagd!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!