torsdag 12 maj 2011

Minnen

Efter att ha letat en lång tid och långa stunder har jag äntligen hittat Minnen.

Ända sen Mollie var så sjuk innan jul så har vi haft problem med att få henne att sova i sin spjälsäng. Eftersom vi bara har en 1,40 säng blir det ganska trångt att ligga tre i den, samtidigt som Mollie kör sina akrobatiska övningar i sömnen och ger både mig och Krille den ena smällen efter den andra. Sömnen för oss vuxna har inte varit den bästa kan man väl lugnt säga.

Sedan två veckor tillbaka lyckas vi iallafall lyfta över henne i sin egen säng när vi ska lägga oss, men om hon vaknar så ger hon sig inte förrän hon fått komma tillbaka till vår säng. Det behövdes en förändring!

Nu testar vi med Minnen. Sent igår kväll satt jag och kollade runt på Blocket. Som vanligt sökte jag på växasäng och utdragssäng utan något resultat inom det närmsta. Som ett sista försök sökte jag på barnsäng, och vad fanns där?

En vit Minnen 700 kr med ribbotten, madrasser och bäddmadras, knappt använd. Vart? Bara en kilometer från mitt!!

Så nu är den på plats och Mollie älskar den! "-Mommies" säger hon och pekar!

Nu hoppas vi naturligtvis att det ska funka att sova i den också!!

1 kommentar:

  1. Ni får vara lite envisa, och använda skallen istället för att ge upp! Barn är ruskigt viljestarka...

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!