lördag 7 maj 2011

En delikatess

Ett tips, cykla inte med öppen mun!

Det har varit ett par intensiva dagar hemma i vår trädgård. Jag hann inte mer än att komma hem från jobbet innan jag satte igång. Mannen var i full färd med att kratta ut tre lass med grus till uppfarten, medan jag gick lös med kofoten på den fallfärdiga lekstugan. Idag har vi varit ett par vändor på tippen med allt skräp och så har vi inlett jobbet med att få ordning på altanen.

Medan Mathilda sover hos kompis och mannen roat sig med "kyrkherrarna" på bowling så har jag haft sjå att underhålla en rastlös Melwin och en tjatig Mollie. Efter kvällsmaten satte vi oss på cyklarna och for till stadslekparken.

Det är här mitt råd kommer in i bilden.

Cykla inte med öppen mun!


Vid ett par tillfällen, under cykelfärden, hamnade vi mitt i stim av KNOTT. Så klart under tiden jag pratade med Mollie och var mindre uppmärksam på dessa kryllande moln. Det kändes aningen grynigt i munnen och trots en eller två loskor slank nog ett antal ner i svalget. En delikatess? Nej, inte att rekommendera!!

1 kommentar:

  1. Tack för tipset! :P det skulle inte vara så bra om man fick något kryp i munnen :S

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!