söndag 29 maj 2011

Wrestling

Jag kan inte mycket om sporten Wrestling, om man nu kan kalla det sport. Vid några tillfällen när jag har zappat mellan TV-kanalerna har jag sett korta fragment av de brutala matcherna.

Mollie är brutal. En tanke for igenom mitt huvud ikväll, att hon skulle passa i ett sånt sammanhang.

Sen Mollie fick sin nya säng har hon sovit i hela nätterna i den. Hon är så nöjd och tycker sin säng är jättefin. Tyvärr har läggningsprocessen blivit ett nytt problem. Hon har vant sig vid att vi ligger hos henne tills hon somnar och det kan dra ut på tiden. Efter kvällsbönen, puss och kram, så börjar matchen!

Det är Kung Fu-sparkar, armbågstacklingar, dödsrullningar, knuffar och danska skallar för att nämna en del.

Att jag till slut vinner beror på min kyla! Det är inte jag som kämpar förutom att jag får ta skydd och att jag vid några tillfällen får jag lägga ner henne i ryggläge. Mollie jobbar sig trött och till sist tar hon ett djupt andetag och somnar av ren utmattning.

Även om jag anser att jag vann matchen så är problemet att min kropp tagit till sig signalerna att det är dags att sova. Liggläge, mörker, filten på...vad mer ska till för en god natts sömn? Det är aningen segt att stiga ur sängen och ibland blir det inte fler steg än att jag kommer längre än min egen säng. Zzzz Zzzzz Zzzzzzzzzzzz

Vem vann egentligen då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!