måndag 23 maj 2011

Träning

En gång i min tidiga ungdom lyckades min lillasyster övertala mig att jag skulle följa med henne ut och springa. Antagligen var det i ett svagt ögonblick jag gick med på detta och i ärlighetens namn så gick det inget vidare. Det var mycket trevligare att stanna till vid varje björnbärssnår och äta dessa läckerheter och det var tätt mellan buskarna kan jag avslöja. Nä, jag var ingen bra träningsmänniska. Jag ska inte skryta med att jag är det nu heller, men....

Jag har tagit tag i mitt förslappade liv! Jag tar hand om mig själv! Efter doktorns order har jag bestämt mig för att min kropp ska må bra. Jag har börjat i det lilla med mina kvällspromenader. Efter det har jag utökat med intervallöpning. Jag hatar varje meter av denna självplågande aktivitet, samtidigt sporras jag av att det går lite mer, lite bättre varje gång jag springer. Jag har vid ett tillfälle för många år sedan sagt att jag vill springa Tjejmilen i Stockholm någon gång i livet. Det känns inte som en omöjlighet längre. Det kan gå, det ska gå! Det är mitt mål. Jag är inte där än, men kanske nästa år!

Något som jag däremot gillar är ZUMBA! Det är roligt, vansinnigt roligt. Det går inte att vara stilla när den rytmiska musiken sätter igång. Träningstimmen går fort, svetten rinner och dagen efter vet man att man har tränat! Ikväll är det dags!!

3 kommentarer:

  1. Duktiga du! Och knallbra kommentar hos mig idag!

    SvaraRadera
  2. jag skall ge dig en ledtråd som du får leta efter på facebook :))

    SvaraRadera
  3. Kom ihåg den rundan:) hoppas det går jättestor dig nu. Kram SIS

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!