söndag 21 augusti 2011

100 % träffsäkerhet!

Har ni nån gång suttit i ett stort sammanhang och lyssnat till en föreläsning eller predikan och känt att det som sägs är riktat bara till dig.

Det hände mig idag.

Visserligen har jag varit med om detta förut, men idag kunde det lika gärna bara varit jag och Malin i rummet.

Psaltaren (i bibeln) har varit min tillflykt i flera dagar. I sorg och förtvivlan kan man lätt känna igen sig, samtidigt som orden kan ge en tröst, styrka och glädje igen.

Det var Malins budskap idag! Träffsäkerheten från talarstolen var 100%. Jag känner mig mer upplyft och uppmuntrad än jag gjort på länge när jag lämnade kyrkan idag. Kanske för att jag varit långt nere i veckan.

Förtrösta på Herren och gör det goda, bli kvar i landet och sträva efter trofasthet.Ha din glädje i Herren, han ska ge dig vad ditt hjärta begär. Psaltaren 37:3-4

Detta har jag läst om och om igen i flera dagar!

Man blir aldrig prövad i mer än man klarar av.

Ja, det räcker nu!!!

Jag ska resa mig upp, damma av mig och ta nya tag!!

Det löser sig alltid, på nått sätt.

2 kommentarer:

Tackar så hjärtligt!