torsdag 18 augusti 2011

Kärt barn har många namn.

Gustav, Oscar, Desireé, Kristina – eller kanske Zlatan..?
Redan nu lanserar spelbolagen odds på namnet på det kommande kungabarnet.

Först och främst får man väl gratulera kronprinsessparet till det kommande föräldrarskapet. Det är en ny underbar tid i era liv ni går till mötes.

Det är ju klart spännande och se om det blir en lill-prins Bus eller en Prinsessa på ärten. Det finns nog spelbolag som lanserar detta också, fast prissumman blir nog säkert inte så hög. 50/50 kan man ju gardera sig på. Vi får nog med säkerhet se någon apa eller bläckfisk få i uppdrag att berätta för omvärlden vad som döljer sig i Vickans mage.

Trots att man säkert har vissa aningar vilka namn som kan tänkas tilldelas, får vi nog snällt vänta tills i mars innan man kan få utdelning på dom pengarna.

I mina föräldrars okändskap skulle inget spelbolag lanserat odds på vad jag och mina syskon skulle heta. Det är lite synd för de hade nog fått in bra mycket pengar och sen sluppit betala ut någon vinst. Å andra sidan, hade någon prickat rätt på alla fem namnen, så hade de troligtvis blivit mijonärer. Vem kunde gissa att jag skulle heta Elaine? Vem kunde ana att följande fyra tjejer skulle heta Christel, Heidi, Charita och Zhoé?

Som uppväxta på en liten ö med knappt 2000 bofasta, visste alla vilken familj vi tillhörde; "dom med alla konstiga namnen".

Att ha ett annorlunda namn var inte det lättaste som liten. Det var jobbigt att jämt och ständigt rätta folk. "Jag heter faktiskt inte så, jag heter[elaijne]". Numer svarar jag på allt. [eläijne], [eläijn], [elaijn] osv, osv... Nåja kärt barn har många namn, precis som lill-prins Bus eller Prinsessan på ärten kommer att ha.

1 kommentar:

  1. Så roligt att Kronprinsessan och prins Daniel väntar barn :)

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!