torsdag 4 augusti 2011

Någon annan gång, någon annanstans...

Jag har sovit dåligt inatt. Tankarna har snurrat i huvudet. Sorg, frågan varför? Glädje, roliga minnen.

Det var begravning idag.

*Jonas*

En vacker dag, solen sken precis som Jonas alltid gjorde. Vackra sånger, vackert tal, vacker begravning och minnesstund. Tårarna fanns där, men också glädjen över de minnen vi delar med många andra. De håller vi hårt om och vårdar ömt.

Avsked är aldrig lätt, för många är det definitivt.

Tar det slut där?

Det är en fråga som vi alla har ställt oss.

Förutom att vi har många gemensamma minnen och upplevelser tillsammans med Jonas, hade han och jag en gemensam stor tro på Jesus, Guds son, som gett sitt liv för dig och mig. Vi hade en tro på evigheten!! Jonas fick se den före mig! Jesus sade: Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig, han skall leva, om han än dör; och var och en som lever och tror på mig, han skall aldrig någonsin dö. (Joh 11:25-26) Jag är viss om att han har det bättre än bra nu, jag är övertygad om att han ler i sin himmel medan han väntar in oss andra som har samma mål som honom själv. Allt är bra nu!

Ett avslut här är bara början på allt Jonas har väntat på och längtat efter.

"Vi ses i Nangijala" är ett populärt uttryck som används flitigt idag i begravningssammanhang. Men jag säger på återseende...

Någon annan gång, någon annanstans....

Vi ses i himlen Jonas!!

Någon annan gång, någon annanstans
Det var ett år sen nu
som du fanns här hos oss
Du lämnade allt bakom
när du lämnade oss

Till himlen kom du först in
och här står vi ensamma kvar
och saknaden dröjer sig kvar sen den dan

Alla dem tankar som finns här inom mig
alla dem minnena
Jag glömmer aldrig, glömmer aldrig dig

Någon annan gång, någon annanstans
ska vi ses igen
Någon annan gång, någon annanstans
ska vi ses igen

Om du var här just nu
om tiden den ej gått så fort
så mycket som vi skulle
vi skulle ha gjort

Fastän livet går vidare
nästan som förut
Jag är ingen tvivlare
för jag vet det tar aldrig,
det tar aldrig slut

Någon annan gång, någon annanstans
ska vi ses igen
Någon annan gång, någon annanstans
ska vi ses igen

För jag vet det tar aldrig,
Det tar aldrig
Det tar aldrig slut...

Någon annan gång, någon annanstans
ska vi ses igen
Någon annan gång, någon annanstans
ska vi ses igen

Vi ska ses igen...

Text & musik: Stefan Almqvist - Peo Tyrén
Artist: B.I.G. (Brothers In God)
Album: "Ingen annan väg"

1 kommentar:

  1. Hej vännen. Här kommer en stor kram från mig.
    Saknaden kan vara stor och väldigt jobbig. Hoppas du trots allt elände har en bra sommar. Kram från bella

    Ps. ny blogg igen.... länka vidare om du vill. kommer blogga som innan. kram

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!