söndag 21 augusti 2011

Vad händer nu?

Det har varit tunga dagar.

Det verkade så självklart, jag trodde verkligen att jobbet skulle bli mitt och flera med mig, även inblandade. Ett helt år framöver skulle jag få jobba i en dröm. En liten byskola med naturen runt knuten, en F-1 med goa kollegor. Min lärardröm. Men någonstans ändrades allt, jag snubblade på mållinjen. Som om inte det var nog så under väntan på beskedet, som rektorn väntade tills nästa dag, trots löfte om meddelande samma dag, blev jag av med ett annat vik-erbjudande, för de kunde inte vänta längre.

Många har försökt trösta " det kommer snart något annat", "det får säkert något bättre". Jag har svårt att se det just nu, trots att jag försöker.

Tankarna har snurrat i flera dagar!! Frågorna är många, även från de stora barnen. VARFÖR? Vad händer nu?

Det är så mycket som hänger på om man har jobb eller inte. Mycket ekonomi förstås. Offerten på tillbyggnaden som levererades härom dan, det får vi helt lägga åt sidan. Mannens studier, kommer det att fungera? Melwin är superbesviken för att han inte får gå på fritids på eftermiddagarna. Listan kan göras lång....

En annan fråga är, vad tar vi det från här?

Jag har inget jobb, vårt hus är för litet....

Vi funderar på om vi kanske måste vidga våra vyer och inte låsa oss fast vid det trygga. Det finns jobb och det finns andra hus..... men inte där vi bor just nu.....

Inom en snar framtid måste saker och ting lösa sig.

Det är en tid av sökande hemma hos oss. Ett sökande efter vad som är rätt för oss.

3 kommentarer:

  1. Här kommer en stor kram från en som Vet hur krångligt allt kan vara.
    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  2. nämen oj, inte kul :( hoppas verkligen det dyker upp ngt fort,fort,fort!
    kram

    SvaraRadera
  3. Det är sällan livet erbjuder självklarheter. Men det är tufft. Förstår att mycket ställs på sin spets för dig och familjen.

    Men det kanske är en vink från vår Herre att det är tid att dra upp tältpålarna...

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!