söndag 18 december 2011

Min son vill dopa sig!

Veckan som gått har bjudit på mycket av jul. Mollie var först ut med luciatåg i måndags. På tisdagen var det Mathildas tur att krönas till skolans lucia och så Melwin som hunnit med att lussa tre gånger. Vi skulle kunna haft ett eget litet tåg med lucia, stjärngosse och tomtenissa!

Fredag bjöd på ingenting, vilket uppskattades. Beställmat och fötterna på bordet!

Igår var det i vanlig ordning dags att hugga gran. Krille hade tyvärr skola så jag och barnen fick åka själva. Vi redde oss och fick med oss en gran som nu väntas på att kläs, men det blir först på måndag kväll när hela familjen är samlad.

Idag, söndag har det bjudits på söndagsskolans julspel. Ett helt unikt sådant med Josef och en havande Mia på cykel till Malmö för registrering i Malmö. Avslutningsvis bjöds det på härligt julbord. Människor i mängder trängdes i serveringen och extra bord fick tas fram. Det är en härlig gemenskap vi delar i min församling!

Kring borden samtalas det om allt mellan himmel och jord och barnen snappar upp både det ena och det andra. Så min son har lyssnat på ett halvt öra om nästa helgs gudstjänst och kom sedan fram till mig och framförde sitt önskemål om att också få dopa sig!

1 kommentar:

  1. Mycket ni har varit med om :)
    Så fina bilder! Snart är det jul!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!