fredag 23 december 2011

Tack för det.....posten!

Kuckeliku, klockan är sju! Inte hos mig! Här låter det tut tut tut klockan är 05.40.

Väckarklocka är överflödigt hos oss. Sovmorgon på lediga dagar är en omöjlighet, tack vare posten! Vilken service!

I kvarteret bredvid oss ligger Sölvesborgs postterminal. De gula postbilarna står på långa rader. Visst finns det fördelar med att ha posten på så nära håll, men i dagsläget väger den stora nackdelen över!

En blåsig dag är det värst! Då stör posten min skönhetssömn. Det slår oftast inte fel på många minuter från att klockan är 05.40 och framåt. Då är det slut på sovandet. Då startar larmet på postbilarna och så tystnar det igen. Senunder och ibland minuter senare kör det igång igen och håller på ett tag innan det tystnar för dagen. Så har det hållit på ett tag nu.

Jag har påtalat detta för posten som lovade ta itu med det, men jag inser nu att jag ska behöva stå ut med det ofrivilliga larmet över hela julhelgen eftersom de håller stängt över helgen.

Ja, ja, jag får väl se det positivt, jag får ju ut mesta möjliga av julhelgen eftersom dagarna blir väldigt lååånga

1 kommentar:

  1. Tittar in för att önska en god jul till dej och familjen!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!