lördag 18 januari 2014

Inbrottslarm!

En fredag efter en lång arbetsvecka är man så där lagom trött. Igår var inget undantag. 

Vanligtvis brukar jag stanna till i Bromölla på väg hem från jobbet, för att handla. Det brukar inte vara någon hysteri på ICA kl 14.00. Men igår jobbade Krille extra så jag skulle hämta Mollie. 

Väl hemma var det ingen som orkade ge sig iväg till kaoset som uppstår runt 16.00-tiden i Ica-butiken i Sölvesborg och Bromölla var inget alternativ i ovädret. 

Det blev beställmat och sen slappa i soffan. 

När tröttheten tar överhand är jag den förståndiga i vårt äktenskap. Jag går och lägger mig, medan Krille sitter kvar och snart drar han timmerstockar i soffan! 

Vad sen klockan var när han vaknade till och skulle gå och lägga sig vet jag inte, men det måste varit ett yrvaket tillstånd! 

För snart skulle hela huset vakna av att inbrottslarmet drog igång med högsta tjut!! 

Ingen inbrottstjuv såklart, bara Krille som öppnat altandörren gör att hämta ved och då utlöst larmet! 

Men själva känslan att vakna så är inte rolig! Det fick upp pulsen rejält och det tog lång tid innan den återgått till den normala vilopulsen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!