onsdag 1 januari 2014

Reflektion och önskemål

Gott nytt år.

Nyårsafton blev en lugn kväll med familj, fröken Lilja, god übermättande mat och avslappnat snack i soffan. Det fanns absolut inga ambitioner att ha det på något annat vis. 






2013 bloggår slutade på värsta tänkbara sätt. Total bloggfrånvaro, men trots det har jag totalt sett varit en bättre bloggare förra året än 2012. Jag hoppas kunna bättra mig på bloggfronten under 2014. 
Men det finns förstås inga garantier. Att blogga för mig hänger ihop med så mycket annat. 

2012 önskade jag mig att 2013 skulle bli ett bättre år. Det blev det i många avseenden. Många nya vänner har berikat mitt gångna år, nytt jobb, resor av olika slag m.m. 

Tyvärr har 2013 också varit ett slitsamt år. Tror inte jag har gråtit så mycket som jag gjort under förra året, mestadels av mental trötthet. Jag har fått träna på att säga nej, prioritera annorlunda och sova mer. Men jag har tagit mig igenom det, med de lärdomar som kommit med...

2014 önskar jag blir ett lugnare år. Ett mer avskalat år, där det viktiga i livet får ta större plats. Det gäller bara att komma på vad det är... Vissa saker är självskrivna på viktiglistan, annat behöver man troligtvis ta en stunds fundering över. 

Med dessa reflektioner hälsar jag er välkomna till ett nytt bloggår. 

Nytt år nya möjligheter.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!