onsdag 8 januari 2014

Kaffetanten

Det är snart ett år sedan Krille fick sin kaffemaskin i födelsedagspresent. Som enda kaffedrickare i huset var det så klart smidigt att fixa en kopp kaffe med en kapsel istället för att dona med mått och bryggare. 


Det skulle inte dröja så länge innan jag började ta en macchiato lite då och då.

Men det var på Cypern det verkligen tog fart! Varje dag kl 10.00 hängde jag på låset vid poolbaren! One Icecoffee, please! En, två, tre och några till .... om dagen! 


Nu är det nog kört och jag är fast i kaffeträsket! En riktig kaffekärring har jag blivit! 


Inte för att det nått tidningen Amelias tecken på långa vägar, men fyra koppar idag och vissa symptomer vid uteblivet kaffedrickande, så kan jag nog erkänna att jag blivit smått beroende...

http://www.amelia.se/halsa1/22-sakra-tecken-pa-att-du-ar-helt-beroende-av-kaffe/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!