torsdag 22 juni 2017

Blodet droppar, blodet droppar

Sen ditresan till Cypern har jag gått med en molande smärta i höger vad. Har slagit det ifrån mig flera gånger med tanken att jag måste ha spänt mig rejält under flygresan eftersom jag är så flygrädd. Igår kväll tilltog smärtan och började expandera till hela benet.  Så på inrådan tyckte vi det var bäst att kolla upp det och åka in akut till CSK.  Undersökningen var väldigt odramatiskt med koll av EKG, syresättning och div prover. Det mesta såg bra ut förutom det prov som man tar för att utesluta proppar som var en liten liten aning för högt, så för att vara på säkra sidan gjordes också ett ultraljud på benet. Det visade ingenting annat än fina färggranna kärl enligt läkaren som undersökte.  

Det är alltid skönt att utesluta! 

Det mest dramatiska skedde dock efter utskrivning. På väg ut från akuten känner jag hur det är blött på handen och jag inser snabbt vad det handlar om. Jackan for snabbt av och där i armvecket var det ett blodbad som rann längs armen och droppade ner på golvet. 

I det läget hittade vi ingen vårdpersonal, så det blev att hämta papper på toa för att trycka och torka golv med. Till sist kom en sköterska till undsättning och plåstrade på. 



Så nu får det vara bra med dramatik på ett tag tycker jag, eller för alltid vore bättre. 

Nu ska jag vila en stund innan morgondagens planer ska uppdateras. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!