torsdag 1 juni 2017

Välbehövligt med ledighet

Det drar ihop sig. Resa först, sen tre dagar med jobb innan ett välbehövligt sommarlov. 

Så här i slutet på en termin så ska man knyta ihop säcken. Mycket ska avslutas och det är ganska intensiva dagar. Det är likadant varje år med stress för att hinna med trots att man vet att det är mycket schemabrytande dagar i slutet. Tar man ledigt en vecka innan också ska man tänka en vecka framåt och se till att allt är gjort som ska vara gjort till sista skoldagen. Det blir lite hemmajobb i helgen. Skönt att vi är två i arbetslaget så jag iaf slipper förbereda till vikarien.

Resan är välbehövlig och lovet ännu mer. 

Trots att jag bytt från till ett jobb som är bättre för mig ur väldigt många aspekter och att jag har kommit till ett jättebra ställe där jag trivs, så har jobbytet också tagit väldigt mycket på mina krafter. Det kostar på att "bo in sig". Kraftdepåerna är väldigt låga för tillfället. Teflonhjärnan är ett faktum och tröttheten är ofantlig. Jag har inte lyft ett finger och börjat packa inför resan ens.. 

Nåja, det är ju fyra dagar kvar, så det ska väl hinnas med. 

När jag väl packat, rest och kommit på plats på hotellet Nausicaa Beach, ska jag bara förflytta mig mellan hotellrummet, solstolen, poolen, Medelhavet, restaurangen och sist men inte minst, anstränga mig några meter för att hämta en Icecoffe i poolbaren! 

Fyra dagar kvar!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!