onsdag 14 juni 2017

Sommaravslutning ☀️

Vilken fin dag vi fick! Det är precis så hör man vill att det ska vara när det är skolavslutning och sommarlovet ska börja. Skolavslutning utomhus är alltid en risk och på min nya skola finns inte mycket till alternativ om det inte skulle va något bra väder. 

Hade inte tänkt mig någon ny klänning till avslutningen i år, eftersom jag bytt skola, men kunde inte motstå denna sommarängsklänning från HM. 


Det är så olika traditioner på skolor hur man gör vid avslutningarna. Här i Falkvik samarbetade först alla pedagoger med dekorationen och fikade tillsammans. Sen hade vi en liten stund med eleverna innan avslutningscermonin och efter så var det en kort samling ute på skolgården för att säga hejdå, skön sommar och ge en sommarkram. Alldeles lagom. 

Fick en härlig sommarpresent från Gummagården av eleverna. Det ska jag njuta av vid väl valt tillfälle. 


Nu väntar en arbetsdag till kring höstens organisation, sen tar jag också sommarlov. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!