måndag 15 november 2010

Möbeljättarnas paradis!


Vår nya soffa och fåtölj har äntligen kommit. Det har varit lååång väntetid, men nu är den iaf på plats. När den väl stod där insåg vi både Krille och jag att ett nytt soffbord var ett måste. Så varför inte en dagsutflykt till möbeljättarnas paradis, Malmö!

Förutom min favorit, världens näst största IKEA och danska Ilva som ligger bredvid, så har tyska XXXLutz etablerat sig i de gamla IKEAlokalerna vid Bulltofta. En ny bekantskap! Trevligt kan jag avslöja, mycket fina möbler, men väl dyrt för vår kassa.

På IKEA, som sista anhalt, gjordes diverse inköp, dock inte det vi skulle ha för de var slut, slut, slut!! Däribland det tänkta soffbordet!! SÅ en till Ikearesa måste bokas in före jul. Jag är inte ledsen för det! Hi Hi Hi

En tillfällig lösning på soffbordsproblemet fanns hemma i källaren! Min älskade make har i flera år försökt slänga den på tippen, men jag har protesterat och väntat på rätt tillfälle! Nu har äntligen min kabelrulle kommit till användning igen, till Krilles förtret!

6 kommentarer:

  1. ...OjOjOj, vad jag kommer att sakna er gamla fåtölj när jag kommer på besök, den som jag gillade så mycket och tyckte var helmysig.

    SvaraRadera
  2. Lena, kan inte göra annat än att hålla med dig! Den var hur go som helst att sitta i. Du har tur att vi inte har gjort oss av med den, Mathilda har den numer i sitt rum!

    SvaraRadera
  3. Här är det jag som bestämmer Danne!!!
    Det blir en större TV men inte just nu. Du kan ju ta med ett förstoringsglas nästa gång du kommer och tittar på fotboll/ishockey så får du iallafall en illusion om att den är större än vad den är!!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!