måndag 1 november 2010

Ombyte förnöjer?

Velar hit och dit!
Nödvändigt? JA!!
Ombyte förnöjer? Nja

Jag tillhör kategorin som inte följer frisörens lag om klippning var åttonde vecka. Ett par gånger om året brukar det bli och då är det nödvändigt att ta en bit. Idag blev det lite mer än en bit, ca tio cm kortare. En vanligtvis hel dags sophög enligt min frisörska!

Jag brukar titt som tätt tröttna på mitt långa hår. Det hamnar i en hästsvans för det mesta. Jag har haft det ganska kort för några år sedan, men i takt med att håret blivit längre har det blivit svårare och svårare att komma till beslut om att klippa av det igen. Hårsvallet hade i nuläget kommit en bra bit ner på halva ryggen och det var verkligen dags att ansa det! Tio centimeter försvann lätt genom några vassa klipp. Huvudet känns bra mycket lättare nu! Får se vid nästa klippning om det blir mer.

Snyggt friserad och helplattad for jag hem och stack in huvudet i duschen. NU är det lockar som gäller! Åtminstone det ombytet förnöjer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!