tisdag 29 november 2011

Första dagen

Jag skulle kunna skriva om min första dag på jobbet, hur kul det varit att äntligen komma igång. Jag skulle kunna skriva om min första dag på jobbet, om hur mycket nytt och hur mycket information jag fått ta del av idag. Det hade varit roligt att skriva om alla härliga välkomsthälsningar man fått från kollegor, elever och föräldrar.

Jag kom inte så långt....

I vanlig ordning ringde väckarklockan. Jag försökte smyga mig ner och göra iordning mig själv först, men Mollie vaknade till och ville bli buren ner. Hon kröp upp i famnen och gosade in sig vid min hals och så gick vi. Plötsligt hördes ett konstigt ljud från Mollie varpå hon började kräkas. En härlig känsla va?!?

Mannen som samåkt hade ingen möjlighet att ta sig hem och ta över så att jag skulle kunna infinna mig på min första arbetsdag, så vad gör man?

Jo, man ringer det mest pinsamma samtal jag har gjort och säger att jag inte kan komma förrän imorgon! Sen ringer man till sjukskrivningsansvarig och där finns man inte registrerad ännu och sist men inte minst får jag tag i min nya chef, som är hur förstående som helst och hälsa mig varmt välkommen imorgon!
Tur det finns förstående människor.

Så det blir en ny förstadag imorgon!

3 kommentarer:

  1. men åh! då säger jag lycka till imorgon då istället! :)

    SvaraRadera
  2. Då kommer du att få alla härliga välkomsthälsningar imorgon istället...:)
    Önskar dig lycka till på nya jobbet..!!:):)
    KRAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!