onsdag 23 november 2011

Soffpotatis med all rätt!

Ungefär vid samma tid förra året hade vi liknande upplevelser. Mollie har öroninflammation!
Visst vet jag att öron, näsa, hals hänger ihop, men när den symptom som man vanligtvis kopplar till sjukan, dvs ont i öronen, inte infinner sig är det lite svårt att gissa sig till diagnosen utifrån en eländig hosta.

Redan i söndags började det med lite sömn som följd och så har det fortsatt. Krille var på vårdcentralen igår och sökte för hostan och fick då besked om öroninflammationen. Tyvärr fanns inte det enda penicillinet som Mollie tar hemma på Apoteket förrän idag, så natten som varit har varit därefter.

Det föll på min lott att ta VAB idag och därför var det jag som fick ta nattjänstgöringen!

Natten har tillbringats i soffan och så kommer även dagen att se ut, för jag är helt slut! En riktig soffpotatis ska jag vara idag med täcke, kudde, film och när möjlighet ges, SOVA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!