fredag 4 november 2011

Mys i Växjö

Jag och barnen har tillbringat ett par dagar i Växjö. Jag blir mer och mer förtjust i den mellanstora staden. Lillasyster Charita jobbade till fyra i onsdags, så vi passade på att shoppa loss på Grand Samarkand innan. Nytt och fräscht, med alla affärer man kan tänkas behöva. Både Melwin och Mathilda hade sina födelsedagspengar med sig och shoppade loss ordentligt. Jag stod för skoinköpen till barnen, så nu kan vintern komma när den vill.

Kvällen innehöll mys med tacos och yatzy. Sen tog det inte lång stund innan vi somnade.

Dag två började vi med en lång frukost innan Charita satte igång med det mest plågsamma jag vet..... NOPPA ögonbrynen!!!
Den som vill vara fin, får lida pin
Jag vet och det är en billig ansiktslyftning, men ack vad ont det gör!!!!!

Packat och klart så drog vi till äventyrsbadet och roade oss. Barnen älskade det, medan jag och syrran höll på att frysa ihjäl i det kalla vattnet. I en och en halv timme mäktade vi med. En VARM dusch tinade upp oss och gav nya krafter till mer shopping på stan!

1 kommentar:

Tackar så hjärtligt!