måndag 21 november 2011

Prickad

När jag var liten hade vi husvagn. En lycklig barndom! Men efter doktorns order fick vi pga pappas hälsa göra oss av med den. Vilken sorg! Efter många år trotsades doktorns order och en ny husvagn införskaffades och en lycklig tonårstid var ett faktum. Vi reste både kors och tvärs i vårt avlånga land och några av de kontakter vi knöt med vänner har jag fortfarande kvar.

Som jag skrivit förut var husvagn en självklarhet för mig, men inte för Krille. Han har med åren lärt sig att uppskatta husvagnslivet, vilket jag är tacksam för.

I somras startade vi tidigt med vårt resande. Växjö, Gullbranna, Gullbranna igen, Tidaholm, Oskarshamn och så Öland! En fantastisk semester! Dessvärre skulle min hälsa störa semesterfriden. Kliande ögon, rinnande näsa, kliande hals som säkerligen fått många andra campinggäster att tro att vi hade en stor gris med oss i husvagnen!

Klart att oron fanns över att få göra sig av med husvagnen, precis som mamma och pappa fick göra.

Efter att ha sökt läkarhjälp för det blev jag hänvisad till receptfria läkemedel som hade noll effekt och vidare en allergitest som skulle göras i höst när man inte kan påverkas av det naturen ger.

Prick och stick, prick och stick.

Kliande, kliande. Röda utslag! Klara besked direkt!

Kvalsterallergi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!