söndag 6 november 2011

Mollie kan felv!

Jag har dragit parallellen förut mellan Mollie och Lotta på bråkmakargatan. Nu kan hon allt själv!

Sista dagen på höstlovet. Veckan har bara susat förbi. Efter turen till Växjö ägnade vi fredagen till tråkigt städande och strävan att se botten på tvättkorgen. Vi lyckades nästan, tack vare den efterlängtade torktumlaren. Kvällen tillbringade vi tillsammans med min syster Heidi med familj som lämnats de småländska skogarna för välgörande havsluft.

Sent på kvällen packades väskorna om för ytterligare en tur, med familjen i sin helhet. Sundets pärla väntade på oss med hotell, tura över sundet och norra Europas största inomhuslekland, Busfabriken i Helsingborg.

Gång på gång uttrycker den lilla bestämda damen att " jag kan felv!" Hon kan gå felv, hon kan äta felv, hon kan köra barnvagnen felv och en massa andra saker. Och akta er vad arg hon blir när man i all vänlighet försöker hjälpa henne med något som hon anser att hon kan felv.

Under turen till Helsingborg har hon prövat att göra många saker felv. Hon har bland annat utan att tveka kastat sig ut för, i mitt tycke, för höga rutchkanor med ett nöjt " jag kunde felv" och så fick hon hela övriga familjen att bli hysterisk när hon klev in i hissen själv, tryckte på knappen och for upp till åttonde våningen på hotellet. Det kändes som en hel evighet innan hissen kom ner igen. Hon var lite skärrad efteråt och ödmjukade sig faktiskt med att det var bättre att åka hiss med mamma och pappa.

1 kommentar:

  1. härliga år det där... kan felv... :))

    Mina kära bor på andra sidan Atlanten i Florida.
    Son och sonhustru resten av familjen har jag inom stadsgränsen förutom en dotter 7 mil ifrån... :)

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!