torsdag 20 januari 2011

Ett dilemma

Jag står i ett vägskäl.

Jag måste ta ett beslut innan måndag.

I dagsläget vet jag inte vilken väg jag ska ta. Oavsett vilket jag än väljer finns det fördelar och nackdelar med båda. Det ena är mer gynnsamt för familjen, mindre gynnsamt för mig. Det andra lockar mig mer, men innebär även mer risker för både mig och familjen. Men fungerar det är det det allra bästa alternativet. Båda är i ett längre perspektiv fördelaktigt.

Ett dilemma!

Jag har verkligen sökt svar vilket val som är det bästa, men får ingen vägledning och känner inte mer ro över det ena i jämförelse med det andra.

Några dagar kvar, kanske blir allt klart som korvspad till dess.

6 kommentarer:

  1. Men så jobbigt, jag förstår att du känner en oro. Det är inte lätt att veta vad som är rätt men till vår fördel har vi en Gud som vi kan komma till och be om råd. Det är inte heller alltid vi hör Hans röst tydligt men jag lovar att be för DIg/er att det skall bli det bästa för familjen. Ibland låter Han oss välja också.
    Genom stillhet och förtröstan...........
    Ulrika Algesund

    SvaraRadera
  2. Tack Ulrika! För tröst och förbön!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Spontan bara - välj familjen först. Det kommer att gynna dej också i långa loppet. Kram!

    SvaraRadera
  4. Kära du. Lyssna på ditt hjärta. Vad är det värsta som kan hända? Vad kan ge dig som person mest styrka? Jag tror att du bär på svaret där inne någonstans. :-)

    EN STOR STYRKEKRAM TILL DIG!!!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att ditt val i slutändan blir bra. Välj från hjärtat, då vet du att du inte kommer att ångra dig senare.

    Kram

    SvaraRadera
  6. oj så jobbigt, hoppas du kommer fram till ett beslut som visar sig vara till det bästa :)

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!