fredag 28 januari 2011

Knäckande gott!

I julas fick blev jag bjuden på hemmagjort knäckebröd hos min syster. Det föll mig i smaken och sen dess har det blivit en del bakande. Har ägnat en kort stund på morgonen åt att baka. Det tar inte speciellt lång tid att blanda ihop ingredienserna, sen sköter det sig själv i ugnen.

Här kommer receptet!

Knäckebröd.

2 dl majsmjöl
½ dl solroskärnor
½ dl sesamfrön
½ dl pumpakärnor
½ dl linfrön
½ tsk salt
½ dl rapsolja alt olivolja (beroende på viken smak du vill ha)
2 dl kokande vatten

Blanda alla ingredienser och häll över det kokande vattnet.
Bred ut TUNT på bakplåtspapper.

Grädda i ugnen på 150 grader i en timme

Låt det svalna något när det är färdiggräddat och dela i bitar eller bryt ojämna bitar.

Hoppas det ska smaka!

5 kommentarer:

  1. Men så gott. Har jag aldrig bakat. :-)

    SvaraRadera
  2. Tycker minsann att jag känner igen det där receptet :-)
    Och ja, visst är det beroendeframkallande!

    /Elle

    SvaraRadera
  3. Haha! Jag trodde det var knäck (godis)!!!

    SvaraRadera
  4. nästan samma bloggnamn som jag haft sedan länge ;-)

    miamittilivet@blogspot.com

    SvaraRadera
  5. Åh låter gott! Det ska jag testa =).
    Kram

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!