söndag 30 januari 2011

Ju fler kockar.....

...ju sämre soppa är ett talesätt vi alla är väl bekanta med. Kan på det bestämdaste säga att det är fel!

Idag var det inte söndag och kyrka som alla andra söndagar. Idag var jag förvisso i kyrkan men jag missade både lovsång och predikan. Vår hemgrupp* hade ansvar för köket och matlagningen. Kassler med curry och banan serverat med ris skulle vi svänga ihop.

Att laga mat till 80 personer är inte helt enkelt, men jag måste säga att det gick över förväntan. Strukturerat och organiserat funkade både matlagning och servering och ett gott betyg från matgästerna fick vi också. Redan nu har vi börjat visionera om vidare matlagningsuppgifter.


*Hemgrupp
Vår församling är indelad i mindre grupper. Det finns allt från grupper för killar, tjejer, äldre, medelålders, kvinnor, barnfamiljer. Oftast samlas vi i hemmet där vi får möjlighet att samtala, be och umgås kring en liten fika. Ibland gör vi annat när vi träffas, det kan vara grillning, bada, bowla, spela wii eller annat.

3 kommentarer:

  1. Tror jag gillar den församlingen. Som husförsamlingar mitt i kyrkan. Hoppas kunna hälsa på där till påsk.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt om du har möjlighet att komma Celia! Det blir en toppenkonferens! Varmt välkommen!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!