söndag 9 januari 2011

Speciallärare Elaine

Det börjar bra.

Imorgon börjar jag jobba på ett kortare vikariat. Fram till den 26 januari ska jag jobba som speciallärare. Det är verkligen utanför min kompetens, men samtidigt lärorikt och spännande och framför allt en utmaning! Alla erfarenheter är bra och utvecklande.

Igår skickade jag iväg mitt CV till 22 skolor i vår omnejd och idag skickade jag i väg en väldigt försenad ansökan till Högskolan. Går det så går det. Matematik är inte min starka sida, så lite kompetensutveckling på det området är ju inte fel. Innehållet verkar väldigt roligt då det handlar om att arbeta tematiskt med matematik genom bild, musik och drama. Blir jag antagen trots den sena ansökan börjar jag den 26:e.

Vad som händer framöver är en ovisshet, men jag får förlita mig på att den Gud jag tror på hör mina innersta böner.

"Gör er inga bekymmer för morgondagen." (Matt 6:34)

"Och kasta alla era bekymmer på honom, ty han har omsorg om er." (1 Pet 5:7).

6 kommentarer:

  1. Åh vad roligt med ett lite längre vick än bara dagsvick Elaine, var ska du jobba? Jag önskar dig lycka till du kommer fixa speciallärarjobbet gallant!!
    Kram filippa

    SvaraRadera
  2. Mörrums skola är min arbetsplats ett par veckor framåt.

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna och tror att du hamnar på rätt plats. Lycka till med speciallärar jobbet. Det kommer du lösa. Jag bara vet det. :-)

    En stor kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Tack Alexandra! BTW Welcome home!

    SvaraRadera
  5. Ta Jesus i handen och allt kommer att gå finfint.
    Framtiden kan inte bli mer spännande. Kram!

    SvaraRadera
  6. Spännande med speciallärarjobb. Kanske vore något att läsa vidare till? Det är brist på sådana har jag förstått.

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!