tisdag 4 januari 2011

Nytt projekt!

Jag vaknade tidigt av hammarslagen från grannens påbörjade utbygge. Längtar själv efter att få göra det samma. Det är en alldeles grå och mörk dag i mitt Blekinge. Mörkare kommer det att bli om en stund då solförmörkelsen når sin topp.

Krille har jobbat i natt så det blir att tassa här hemma så han får ro. Har tänkt fortsätta på mitt projekt "utrensning". Det är galet vad man samlar på sig och samtidigt gnäller man över att man inte har nog med förvaring.

La fram ett förslag för ett tag sedan om en förändring i källaren. Krille, som annars behöver fundera väldigt länge, köpte det rakt av. Det är inte gjort i en handvändning för vi måste börja i rätt ände.

1. Rensa ut det som inte behövs, skänka det som kan skänkas och kasta resten. Jag kan redan nu konstatera att det finns hur mycket som helst som jag inte använt på flera år och som jag aldrig kommer att använda igen!

2. Måla väggar vita.

3. Lägga matta på golvet.

4. Flytta kontoret.

5. Åka till IKEA och köpa förvaringssystem och lite annat smått och gott. Det ser jag såklart fram emot!

6. Inreda fd kontoret till förråd med MASSOR av förvaring.

Jag tror det kan bli riktigt bra när det är klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!