onsdag 26 januari 2011

Tvära kast!

Igår jobbade jag som speciallärare, idag blev jag en student på högskolan. Det är en STOR omställning, framför allt i hjärnan.

Utan några som helst besked lämnade jag Mörrums skola igår. Jag vet att det pratas och disskuteras om en lösning, men det hjälper ju inte mig. Jag fick helt enkelt ta ett beslut om att sätta mig i skolbänken igen.

Matematikdidaktik med estetiska inslag. Det verkar vara en rolig kurs och jag kände mig verkligen inspirerad idag på kursintroduktionen... en liten stund. Sen föll tankarna tillbaka på jobbet. SUCK.

Jag håller fortfarande dörren öppen för ett samtal om jobb. Tvekar inte en sekund.
Jobba är det primära, skolan får komma i andra hand!!

3 kommentarer:

  1. oj jobbigt, hållertummarna att de ringer och ger dig ett besked om att du får jobba :)

    SvaraRadera
  2. HOPPAS, allt löser sig, och att du får ett glatt besked om jobbet...:)
    KRAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  3. Åh. Hoppas det löser sig. Och fram till dess så hoppas jag på en inspirerande kurs. Det är ju alltid kul att lära sig nytt. :-)

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!